Taras Shevchenko’s poetic language in modern musical interpretation.
Keywords:
folklore, literary song rytmomelodyka, artistic and poetic tools, musical interpretation, poetic languageAbstract
of the Kuban Cossack Choir V.G.Zaharchenko is discussed at this article first. The analysis of lexical richness of poetics works, their structural and semantic features in the musical interpretation of the contemporary composer is made. Attention is also paid to the way of use poetical means and properly spaced accents; the possibility of hearing and designing by the composer and their representation in the mind of the modern listener.References
Колесса Ф. Огляд українсько-руської народної поезії / Філарет Михайлович Колесса. – Львів, 2009. – С. 165−272.
Мацько Л. «Знать од Бога і голос той, і ті слова…» / Любов Іванівна Мацько. – К., 2004. – 80 с.
Франко І. Зібрання творів / Іван Якович Франко. – К.: Наукова думка, 1976. – 528 с.
Франко І. Із секретів поетичної творчості / Іван Якович Франко. – К.: Наукова думка, 1976. – 528 с.
Чабаненко В. З мовотворчої спадщини Кобзаря / Віктор Антонович Чабаненко. – К., 1979. – 78 с.