Вісник Донецького національного університету Серія Б. Гуманітарні науки

  • Увійти
  • English
  • Русский
  • Українська
  • За номером
  • За автором
  • За назвою
  • Інші журнали
  • Категорії
  • Домашня сторінка
  • Про нас
  • Увійти
  • Категорії
  • Пошук
  • Поточний випуск
  • Архіви
Домашня сторінка > № 1-2 (2015) > Turenko
Про цього автора

O. Turenko
Донецький юридичний інститут МВС України (м. Кривий Ріг)
Україна

Корисні інструменти
Роздрукувати цю статтю
Індексні метадані
Як цитувати роботу
Надіслати цю статтю (Необхідно увійти)
Написати автору (Необхідно увійти)
Користувач Увійти
Сповіщення
  • Дивитися
  • Передплатити
Мова
Зміст журналу

Перегляд
  • За номером
  • За автором
  • За назвою
  • Інші журнали
  • Категорії
Інформація
  • Для читачів
  • Для авторів
  • Для бібліотекарів

Парадигмальність середньовічного міста – між трансцендентною метою і земною прагматикою.

O. Turenko

Анотація


Виявляється концептуальні екзегези, які легалізували в уявленої картині світу Середньовіччя феномен міста. Зазначається, що середньовічне місто затвердилося у світогляді цієї доби як один і бажаних просторів реалізації Respublica Christianorum, як утілення трансцендентних і земних змістів сумісності християн, як договірна спільність, що оберігає людину від загроз гріховного світу і надає їй плідну можливість удосконалення. Таке уявлення було легалізоване завдяки Августинової доктрині civitas permixta, яка поєдналась з інтерпретацією ідеї античного civitasа. Такий синтез був покликаний затвердити новий соціально-політичний порядок – справедливого миру і злагоди всіх соціальних елементів в місті, вільного життя городян. Протистояла доктрині civitas permixt імперська ідея, яка лишала індивідів і асоціації вільного вибору, можливості удосконалюватися і служити трансцендентному. Формування середньовічного міста мало як духовні, так і прагматично- мирські задачі, які втілювалися «земними засобами» і затверджували особисту атмосферу міста, яка вміщувала в себе трансцендентні прагнення християнства і мирські, корпоративно- природні бажання людей жити в злагоді, поєднуючись у духовно-виробничі асоціації.

Ключові слова


civitas; екзегеза; Respublica Christianorum; парадигма

Повний текст:

PDF

Посилання


Августин Блаженный. О граде Божием / Блаженный Августин. – Мн. : Харвест, М. : АСТ, 2000. – 1296 с.

Святой Аврелий Августин. Слово о разорении города Рима / Августин Аврелий. Пред. и перев. с латин. С.А. Степанцова // Вестник древней истории. – 2001. – № 2. – С. 245-250.

Барг М.А. Эпохи и идеи. Становление историзма / А.М. Барг. – М. : Мысль, 1987. – 348 с.

Аверинцев С.С. Поэтика ранневизантийской литературы / С.С. Аверинцев. – М. : «Наука», 1977. – 320 с.

Кнабе Г.С. Древний Рим – история и повседневность: очерки / Г.С. Кнабе. – М. : Искусство, 1986. – 208 с.

Арендт Х. Vita activа, или О деятельной жизни / Ханна Арендт, пер. с нем. и англ. В.В. Бибихина; под ред. Д. М. Носова – СПб. : Алетея, 2000. – 437 с.

Уколова В.И. Город как парадигма средневековой культуры / В.И. Уколова // Средние века. Вып. 61. – М. : Наука, 2000. – С. 154-168.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.