Вісник Донецького національного університету Серія Б. Гуманітарні науки

  • Увійти
  • English
  • Русский
  • Українська
  • За номером
  • За автором
  • За назвою
  • Інші журнали
  • Категорії
  • Домашня сторінка
  • Про нас
  • Увійти
  • Категорії
  • Пошук
  • Поточний випуск
  • Архіви
Домашня сторінка > № 1-2 (2015) > Konovalova
Про цього автора

M. M. Konovalova
Маріупольський державний університет
Україна

Корисні інструменти
Роздрукувати цю статтю
Індексні метадані
Як цитувати роботу
Надіслати цю статтю (Необхідно увійти)
Написати автору (Необхідно увійти)
Користувач Увійти
Сповіщення
  • Дивитися
  • Передплатити
Мова
Зміст журналу

Перегляд
  • За номером
  • За автором
  • За назвою
  • Інші журнали
  • Категорії
Інформація
  • Для читачів
  • Для авторів
  • Для бібліотекарів

Модерні експерименти у структурі п’єси Б. Бойчука «Голод (1933)».

M. M. Konovalova

Анотація


Зберігаючи традиції материкової літератури, автор звертається до теми українського минулого. Екзистеційна проблема свободи людини як найвищої цінності позиціонується на тлі національної трагедії і виражається через конфлікт людини і системи. Тема абсурдності людського буття посилюється зовнішнім чинником голодом. У статті здійснюється аналіз п’єси з позицій модернізму, визначаються жанрові особливості твору, аспекти проблематики, роль діалога як домінантного фабульного компонента драматичного тексту. Увагу зосереджено на таких особливостях поетики, як образи-символи, контраст, драматизм внутрішньої дії, зміщення художнього простору, форми вираження авторської позиції. Акцентується увага на використанні драматургами діаспори релігійної міфопоетики. Розглядаються способи інтерпретації та трансформації міфопоетики розп’яття у структурі модерної п’єси. Визначається ідейне навантаження залучених у текст інтермедіальних зв’язків.

Ключові слова


п’єса; пролог; діалог; голодомор; християнська міфопоетика; контраст; драматизм; екзистенційна проблема

Повний текст:

PDF

Посилання


Богдан Бойчук: Iсторія може стати елементом гордості, творчості й натхнення // [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http:// www.fact.kiev.ua/articles/article_206/.

Бойчук Б. Невивчений український модернізм / Богдан Бойчук // Критика. – 2010. – № 1-2. – С. 34-35.

Бойчук Б. Голод (1933) // Антологія модерної української драми / Ред., упоряд. і авт. вступних статей Л. Залеська-Онишкевич. – Київ – Едмонтон – Торонто: Видавництво Канадського Інституту Українських Студій, 1998. – С. 401-432 .

Бондарева О. «Омріяна ієрофанія» української діаспори у драматургічних проекціях другої половини ХХ століття // Вісник Таврійської фундації: Літературно-науковий збірник. Випуск 2 / Олена Бондарева. – К. – Херсон: Просвіта, 2006. – С. 7-21.

Забужко О. Шевченків міф України. Спроба філософського аналізу / Оксана Забужко. – К.: Абрис, 1997. – 142 с.

Залеська-Онишкевич Л. Передмова // Близнята ще зустрінуться: Антологія драматургії української діяспори / Упор. та автор передм. Л. Залеська-Онишкевич. – Київ – Львів: Час, 1997. – С. 9-32.

Соловій Ю. Розмова з Богданом Бойчуком про національне, понаднаціональне і релігійне у драмі «Голод» у постановці «Нового театру» / Юрій Соловій // Сучасність. – 1969. – Ч. 10 (106). С. 81- 92.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.