Шляхи формування самоосвітньої компетентності учні.

Автор(и)

  • N.E. Sitnikova Інститут післядипломної освіти інженерно-педагогічних працівників м.Донецька

Ключові слова:

cамоосвітня компетентність, самоосвітня діяльність, етапи модульно-розвивальної системи навчання, програма самореалізації

Анотація

У дослідженні розглядаються шляхи формування самоосвітньої компетентності учнів. Вирішення цієї проблеми запропоновано в працях відомих учених, але технологізація самоосвітньої діяльності учнів залишається проблемою. Найкращі умови для розвитку самоосвітньої компетентності створює модульно-розвивальна система навчання, яка утримує вісім психолого-педагогічних етапів модульно-розвивального процесу, кожен з яких створює психолого-педагогічне середовище для реалізації самостійності особистості через використання проблемно-ситуативних завдань, організацію роботи з додатковими джерелами інформації, розвиток загальнонавчальних умінь і навичок учнів. Програма самореалізації – це інноваційний засіб розвитку самоосвітньої компетентності, тому що припускає індивідуальне проходження певної теми і дає змогу учневі реалізувати наявний інтелектуальний, соціальний і духовний потенціали.

Посилання

Асмолов А.Г. Личность: психологическая стратегия воспитания [Текст] / А. Г.Асмолов. — М. : Педагогика, 1997. — 284 с.

Бабанский, Ю. К. Оптимизация учебно-воспитательного процесса [Текст] / Ю. К.Бабанский. — М. : Просвещение, 1982. — 192 с.

Бухлова, Н. В. Організація самоосвітньої діяльності учнів [Текст] / Н. В. Бухлова – Харків : Основа, 2003. – 63 с.

Громцева, А. К. Формирование у школьников готовности к самообразованию. [Текст] / А. К. Громцева. — М. : Просвещение, 1983. – 144 с.

Грохольская, О. Г. Экономическое образование школьников: история, проблемы, перспективы [Текст] / О. Г. Грохольская. — М. : ИОО МО РФ, 2000. — 152 с.

Кузин, B.C. Психология [Текст] / В. С.Кузин. — М. : Агар, 1997. — 304 с.

Скаткин, М. Н. Содержание общего среднего образования. Проблемы и перспективы [Текст] / М. Н. Скаткин, В. В. Краевский. — М. : Просвещение 1981. — 362 с.

Баранников, A. B. Зарубежный опыт организации самообразования в рамках школы [Текст] / А. В. Баранников // Мир образования образование в мире. — 2002. — № 2. — С. 44-60.

Баранников, A. B. Организация самообразования школьников: новый этап осмысления [Текст] / А.В.Баранников // Стандарты и мониторинг в образовании. — 1999. — № 4. Мониторинг образоват. процесса. — С. 45—49.

Беспалько, В. П. Не пора ли менять стратегию образования? [Текст] / В. П. Беспалько // Педагогика. — 2001. — № 9. — С. 87—95.

Беспалько, В. П. Психологические парадоксы образования [Текст] / В. П. Беспалько // Педагогика 2000. — № 5. — С. 13—20.

Библиотечное обслуживание: теория и методика [Текст] : Учебник ; Под ред. А. Я. Айзенберга. — М. : Изд-во Моск. гос. ун-та культуры, 1996. — 196 с.

Блонский, П. П. Основные понятия воспитания [Текст] ; публ. подгот. С. Володин // Школа. —1995. — № 1. — С. 90—95.

Буряк, В. К. Формування у школярів потреби в самоосвіті[Текст] / В. К. Буряк // Рідна школа. — 2000. — № 9. — С. 55—57.

Глазунов, А. Т. Как сделать приоритетной модернизцию профобразования [Текст] / А. Т. Глазунов // Мир образования – образование в мире. — 2003. — № 4. — С. 169—174.

Леднев, B. C. Духовно-нравственная культура в образовании человека [Текст] / В. С. Леднев // Стандарты и мониторинг в образовании. — 2002. — № 6. — С. 3—6.

Сасова, И. А. Социально-экономическая подготовка школьников на пороге третьего тысячелетия [Текст] / Г. Н. Сасова // Дидакт. — 1997. — № 5. — С. 2126.

Сериков, Г. Н. О перспективах информационного обеспечения образования [Текст] / Г. Н. Сериков // Актуальные проблемы управления образованием в регионе. — Челябинск, 1999. — Вып. 1 (9). — С. 121—127.

Сластенин, В. А. Основные тенденции модернизации высшего образования [Текст] / В. А. Сластенин // Педагогическое образование и наука— 2004. — № 1. — С. 43—49.

Ямбург, Е. А. Портрет в интерьере [Текст] / Е. А. Ямбург // Мир образования. — 1996. — № 4. — С. 5—8.

Аменд, А. Ф. Формирование нравственных представлений дошкольников в процессе экономического воспитания [Текст] / А.Ф.Аменд, А.А.Саламатов // Детский сад от А до Я: Научно-метод.журн. для педагогов и родителей. — 2003. — № 4. — С. 54—62.

Пидкасистый, П.И. Компьютерные технологии в системе дистанционного обучения /П.И.Пидкасистый, О.Б.Тыщенко // Педагогика. -2000. № 5. — С. 7—13.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Філологія